2020-04-14

Hagymás rostélyos, sós stangli 2020.04.14.





Hagymásrostélyos burgonyával és sós stangli  2020.04.03.
végy néhány szelet marhát
fűszerezd be legalább egy nappal előbb!
steak fűszerkeverék
mustár
bors (több féle is lehet.)kömény
A Húst  előző nap befűszerezem steak fűszerkeverék kis mustár só bors. kis olaj. letakarva.
Másnap belehelyezem a serpanyőbe és mindkét oldalát megpiritom. Felengedem kis vöröborral, kis
vizzel és lassú lángon fődögél.
Alkészítem a burgonyapürét. Egyszerűen vizbe helyezem a burgonyát, én szoktam szárított zöldséget
és sót tenni most köményt is bele a főző levéből hagyok benne 1 dl. és azzal tötöm össze.
A marha egy két óráig lubickol a lében ,ha puha kiszedem és a levét kis tejfölös liszttel elkeverem
mennyei mártást ad! Ki ne dobjátok!
Hagymakarikákat egy nejlon zacsiba tesszük rá öntünk egy marék lisztet és jól megrázzuk.
szitán a felesleges lisztet eltávolítjuk és forró olajban kisütjük a vöröshagymát. Nem szabad sózni!
Se előtte se utánna! finom édes lesz. Ez passzol a husihoz.
sós stangli:
Egyszerű és olcsó se élesztő se sütőpor nem kell  bele! dobozban sokáig eláll.
0,5 kg liszt.
25 dkg vaj (lehet ráma is) kézzel elmorzsolva a liszttel!
2 dl tejfel vagy tejszín
só egy kis kanál
2 tojás sárgája
1 egész tojás a kenéshez
10 dkg reszelt sajt a tésztába ( Én a füstölt trapistát szoktam)
5 dkg sajt a tetejére
Tetejére kömény vagy szezánmag vagy mák
A hozzávalókat simán bele tesszük egy tálba és tésztakeverőgéppel elkevertetjük. 
mikor összeállt akkor átgyurjuk még a deszkán. egy centisre nyújtjuk.
Kis deszkán a hütőbe tesszük 60 percre!
tojással megkenjük és sajtot teszünk rá majd köményt, vagy valamit.
Sütőpapirral kibélelt tepszibe felvágva beletesszük a sütőbe.
180 C kb 20 perc. kissé rózsaszínűre sütjük nem égetjük meg.
Menü elkészítése 4 óra. A sütivel kell kezdeni mert neki pihenni kell.  ( aztán nekem is )
Jó étvágyat! Próba szerencse!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése